اکانت لاگین سبد سرچ

Product

سبد0

دانستنی ها

معجزه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

معجزه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

لایکloading...

دیتا تاریخ:

چشم نمایش: loading...

معجزه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

برای یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای در طول روز، می‌توان همان ضرب المثل معروف در مورد سیب را به کار برد: این کار شما را از پزشک دور نگه می‌دارد. سایت گیلانیکا  

پیاده رویی سایت گیلانیکا

این میزان پیاده روی نه تنها باعث کاهش وزن و کاهش فشار خون می‌شود، بلکه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی را از شما دور می‌کند.

  احساس شادی: ورزش‌هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون‌های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود که می‌تواند خلق و خو را افزایش دهد.

یکی از مزایای بزرگتر پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن‌های ورزشی احساس نشاط می‌دهد.

مقاومت در برابر میکروب ها: ورزش‌های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادی که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می‌کنند، کمتر دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند.

سوزاندن چربی: قدم زدن بیشتر با افزایش میزان متابولیسم بدن، چربی بیشتری را می‌سوزاند و تحقیقات نشان می‌دهد پیاده روی برای از بین بردن چربی شکمی بسیار موثر است. در واقع تنها راه موثر برای از بین بردن چربی دور شکم، پیاده روی است.

پیاده رویی سایت گیلانیکا

افزایش سوخت و ساز بدن: پیاده روی با شدت متوسط و برای یک مدت زمان طولانی می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را تنظیم کند و در کنترل وزن تاثیر مثبت داشته باشد.

افزایش قدرت پاها: پیاده روی برای استخوان‌ها مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند و تقریبا یک و نیم کیلومتر در روز پیاده روی دارند.

چگالی استخوان‌های کل بدنشان نسبت به زنانی که مسافت‌های کمتری را می‌پیمایند بالاتر است. همچنین پیاده روی برای کاهش سرعت از دست دادن استخوان‌های پا نیز بسیار موثر است.

بهبود فرایند هضم: پیاده روی بخصوص بعد از غذا، برای هضم زودهنگام آن مفید است. بعلاوه راه رفتن بعد از غذا، خطر بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را نیز کاهش می‌دهد.

کاهش علائم افسردگی: پیاده روی علائم افسردگی را تسکین می‌دهد. ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش علائم افسردگی: پیاده روی علائم افسردگی را تسکین می‌دهد. ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می‌دهد.

جذب بهتر ویتامین دی: پیاده روی در طبیعت و در روز‌های آفتابی میزان سنتز ویتامین دی از طریق نور خورشید را افزایش می‌دهد و این روند برای سلامت استخوان‌ها ضروری است.

خواب بهتر شبانه: اگر مشکل در خواب شبانه دارید، این را بدانید که قدم زدن قبل از خواب به شما در تجربه خواب خوب شبانه کمک می‌کند و آنهم با افزایش اثر ملاتونین، یعنی هورمون خواب طبیعی.

بهبود عملکرد قلب: پیاده روی، چون نوعی ورزش هوازی به شمار می‌رود، منجر به افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون می‌شود.


بخش های مرتبط

...load.....


#پیاده رویی در ۳۰ دقیقه

# پیاده رویی و آرامش و شادی

# پیاده رویی و کاهش فشار خون

# پیاده رویی و دوری از سکه قلبی

# پیاده رویی و دوری از سکته مغزی

# پیاده رویی و سوزاندن چربی

# پیاده رویی و سوخت و ساز بدن

#سایت گیلانیکا

#سلامتی

linkedin facebook instagram pinterest reddit twitter

گیلانیکا

هدف ما در گیلانیکا ایجاد یک بازار سراسری است که هر کسی بتواند آزادانه محصولات و خدمات مرتبط با حوزه کشاورزی را صرف نظر از مرزهای جغرافیایی، معرفی و معامله کند. ایجاد بستری آسان، در دسترس و قابل اعتماد برای همکاری فعالین زنجیره تامین محصولات کشاورزی
logo-samandehi

راه های ارتباطی

شماره تماس: 09115033667
شماره تماس: 09222119453
Email: info@gilaneka.ir
آدرس : رودسر-خیابان شهدا-پشت بازار محلی برنج فروشان
سایت فروش محصولات شمال گیلانی کا




کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت گیلانیکا می باشد