اکانت لاگین سبد سرچ

Product

سبد0

دانستنی ها

کمبود این ۷ ویتامین شکمتان را بزرگ می کند

کمبود این ۷ ویتامین شکمتان را بزرگ می کند

لایکloading...

دیتا تاریخ:

چشم نمایش: loading...

کمبود این ۷ ویتامین شکمتان را بزرگ می کند

کمبود این ۷ ویتامین شکمتان را بزرگ می کند

افرادی که ویتامین C بیشتری می خورند، 25 درصد بیشتر چربی نسبت به افرادی که تردمیل می زنند می سوازنند.

مصرف این ویتامین ها و مواد معدنی لزوماً متابولیسم را بهبود نمی بخشد. با این حال، آنها به جلوگیری از بزرگ شدن شکم و حفظ متابولیسم سالم کمک می کنند.گیلانیکا

 

1. ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به نام اسید اسکوربیک شناخته می شود. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود سرماخوردگی موثر است. همچنین ویتامین C در چربی سوزی بسیار موثر است. طی مطالعه ای افرادی که ویتامین C بیشتری می خورند، 25 درصد بیشتر چربی نسبت به افرادی که تردمیل می زنند می سوازنند.

غذاهای غنی از ویتامین C عبارت اند فلفل سبز، مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، سبزیجات برگ دار، سیب زمینی شیرین و طالبی است.

2. کمبود ویتامین D و بزرگ شدن شکم

ویتامین سایت گیلانیکا D

همه ما ویتامین D را به طور سنتی با سلامت استخوان مرتبط می دانیم، اما در مورد تاثیرات و نقش های دیگری که بر بدن ما می گذارد بی اطلاع هستیم. سطح پایین ویتامین D عامل اصلی چربی شکمی و دور کمر بزرگ است. جالب است بدانید چربی که در بدن ذخیره می شود بر سطح ویتامین D تأثیر می گذارد.

برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدنمان به گروهی از غذاهای خاص متکی هستیم. نوجوانانی که مصرف ویتامین D بیشتری دارند، دارای مقادیر کمتر چربی شکمی و چربی کلی بدن کمتری هستند. با این حال، افراد دارای اضافه وزن در پردازش صحیح این ویتامین دچار مشکل می شوند. غذاهای حاوی ویتامین D عبارت اند از: قارچ، تخم مرغ و ماهی ساردین.

3. کمبود ویتامین‌های گروه B و چاقی شکم 

ویتامین سایت گیلانیکا B

این ویتامین‌های محلول در آب نقش مهمی در متابولیسم سلولی بدن دارند. ویتامین‌های گروه B با تبدیل پروتون‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها به انرژی به غلبه بر برآمدگی شکم کمک می‌کنند، همچنین متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. ورزشکارانی که سطوح متعادلی از ویتامین‌های B کمپلکس مصرف میکنند، عملکرد بهتری دارند. همچنین، افرادی که فاقد ویتامین های گروه B هستند، کاهش توانایی در ترمیم و بازسازی عضلات خود را تجربه کرده اند. غذاهایی که دارای این ویتامین اند عبارت اند از: ماهی قزل آلا، تخم مرغ، مرغ، جو، آووکادو، آجیل و عدس.

4. اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3

روغن ماهی از افزایش چربی به خصوص در شکم جلوگیری می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را که به ذخیره چربی کمک می کند را کاهش می دهد.

چربی امگا 3 در ماهی سالمون، قزل آلا و ساردین است همچنین می توانید این چربی های سالم را در روغن هایی مانند روغن بادام زمینی، روغن بذر کتان، روغن کانولا و روغن سویا دریافت کنید.

5. کولین

کولین یک ماده شیمیایی شبیه به ویتامین های گروه B است و اغلب با آنها ترکیب می شود. اگرچه کولین طبق تعریف دقیق یک ویتامین نیست، اما یک ماده مغذی ضروری است و می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

کولین نقش مهمی در متابولیسم چربی ایفا می کند، کولین، که به مقدار زیادی در زرده تخم مرغ یافت می شود، در کاهش وزن نقش دارد. غذاهای حاوی کولین: تخم مرغ، بادام زمینی، سیب زمینی، گوجه فرنگی، موز، عدس و شیر است.

6. پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت قوی است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. این ماده مغذی نقش مهمی در دفع چربی شکم دارد. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم باعث می شود کلیه ها سدیم بیشتری دفع کنند. غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از: موز، آووکادو، اسفناج، سیب زمینی شیرین و پاپایا است.

7. فیبر

فیبر سایت گیلانیکا

غذاهای غنی از فیبر معمولاً کالری کمی دارند، اما فرد را به مدت طولانی‌تری سیر نگه می دارند. فیبر همچنین از پرخوری

فیبر همچنین از پرخوری در طول وعده های غذایی جلوگیری می کند. مطالعات نشان میدهد مصرف روزانه 6 گرم فیبر، به کاهش 4 درصدی چربی‌های شکمی کمک می کند.

غذاهای پر فیبر: غلات کامل، آجیل و دانه ها، آووکادو، کلم بروکلی، کلم، هویج، تمشک، گلابی و سیب هستند.


بخش های مرتبط

...load.....


#چیست

# چه مواد غذایی ویتامین سی دارن

# ویتامین ب چیست

# چه مواد غذایی ویتامین ب دارن

# ویتامین دی چیست

# چه مواد غذایی ویتامین د دارن

# فیبر چیست

# چه مواد غذایی فیبر دارن

# کولین چیست

#چه مواد غذایی کولین دارن

# اسیدهای چرب چیست

# چه مواد غذایی امگا ۳دارن

#C کمبود چه ویتامینی باعث بزرگ شدن شکم میشود

# ویتامین

#سلامتی

#گیلانیکا

#چاقی

#لاغری

linkedin facebook instagram pinterest reddit twitter

گیلانیکا

هدف ما در گیلانیکا ایجاد یک بازار سراسری است که هر کسی بتواند آزادانه محصولات و خدمات مرتبط با حوزه کشاورزی را صرف نظر از مرزهای جغرافیایی، معرفی و معامله کند. ایجاد بستری آسان، در دسترس و قابل اعتماد برای همکاری فعالین زنجیره تامین محصولات کشاورزی
logo-samandehi

راه های ارتباطی

شماره تماس: 09115033667
شماره تماس: 09222119453
Email: info@gilaneka.ir
آدرس : رودسر-خیابان شهدا-پشت بازار محلی برنج فروشان
سایت فروش محصولات شمال گیلانی کا




کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت گیلانیکا می باشد