اکانت لاگین سبد سرچ

Product

سبد0

دانستنی ها

نحوه تشخیص پایین بودن ویتامین D

نحوه تشخیص پایین بودن ویتامین D

لایکloading...

دیتا تاریخ:

چشم نمایش: loading...

نحوه تشخیص پایین بودن ویتامین D

ویتامین D چیست؟

ویتامین دی از جمله مواد مغذی است که بدن ما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد و بنابراین تشخیص کمبود ویتامین دی اهمیت زیادی دارد. این ماده مغذی محلول در چربی است که بدن هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می‌کند. نور خورشید منبع اصلی دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی است، زیرا فقط در مقادیر محدود در برخی مواد غذایی وجود دارد. 

ویتامین D نقش حیاتی زیادی در سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات ما دارد. کمبود این ماده مغذی می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی شما مضر باشد. با این حال، تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان دچار کمبود ویتامین دی هستند. به طور معمول، کمبود ویتامین D از طریق آزمایش خون تشخیص داده می‌شود، در حال حاضر محققان راه آسان دیگری برای ردیابی این کمبود پیدا کرده اند: تست زبان توسط خودتان!

علائم روی زبان

طبق مطالعه انجام شده توسط گروه درماتولوژی، کلینیک مایو، روچستر (ایالات متحده) در سال ۲۰۱۷، افرادی که علائم سندرم سوزش دهان (BMS) را دارند باید از نظر قند خون ناشتا، ویتامین D (D۲ و D۳)، ویتامین B۶، روی (زینک)، ویتامین B۱ و TSH بررسی شوند.

این درد سوزشی یا احساس گرما معمولاً روی لب‌ها یا زبان یا بیشتر در دهان احساس می‌شود. در کنار آن، فرد ممکن است بی حسی، خشکی و طعم ناخوشایندی را نیز در دهان تجربه کند. این درد هنگام خوردن چیزی می‌تواند شدیدتر شود. محققان بر این باورند که اگر علت اصلی مشکل به طور موثر درمان نشود، وضعیت بدتر می‌شود. شدت بیماری ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. 

تشخیص کمبود ویتامین دی از روی زبان؛ چه باید کرد؟ 

سایر علائم رایج کمبود ویتامین D شامل خستگی، درد استخوان، گرفتگی عضلات و تغییرات خلقی می‌شود.

برای دریافت مقدار کافی ویتامین دی چقدر باید در معرض نور خورشید قرار داشته باشید؟

میزان توصیه شده روزانه (RDI) ویتامین D برای افراد زیر ۷۰ سال ۶۰۰ واحد بین المللی و برای افراد بالای ۷۰ سال ۸۰۰ واحد بین المللی است. 

بدن شما می‌تواند مقدار کافی ویتامین دی را با گذراندن مدتی در نور خورشید تولید کند. مقدار زمان قرار گیری در معرض نور خورشید، فصل به فصل به دلیل شدت نور خورشید متفاوت است. گذراندن ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زیر نور آفتاب در فصل بهار و تابستان کافی است، اما در زمستان‌ها فرد باید دست کم ۲ ساعت وقت صرف کند تا مقدار توصیه شده ویتامین D را دریافت کند. 

سایر منابع ویتامین D

نور خورشید در واقع بهترین منبع ویتامین D است، اما اگر می‌خواهید مصرف این ماده مغذی را افزایش دهید، می‌توانید غذاهایی مانند:

– پالک (اسفناج)

– کلم پیچ

– بامیه

– دانه‌های سویا

– لوبیا سفید

– ماهی‌هایی مانند ساردین و ماهی سالمون 

 

بخش های مرتبط

...load.....


#سلامتی

# تندرستی و سلامتی

# افتاب و ویتامین دی

# Dکمبود ویتامین

# ویتامین

linkedin facebook instagram pinterest reddit twitter

گیلانیکا

هدف ما در گیلانیکا ایجاد یک بازار سراسری است که هر کسی بتواند آزادانه محصولات و خدمات مرتبط با حوزه کشاورزی را صرف نظر از مرزهای جغرافیایی، معرفی و معامله کند. ایجاد بستری آسان، در دسترس و قابل اعتماد برای همکاری فعالین زنجیره تامین محصولات کشاورزی
logo-samandehi

راه های ارتباطی

شماره تماس: 09115033667
شماره تماس: 09222119453
Email: info@gilaneka.ir
آدرس : رودسر-خیابان شهدا-پشت بازار محلی برنج فروشان
سایت فروش محصولات شمال گیلانی کا




کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت گیلانیکا می باشد