اکانت لاگین سبد سرچ

Product

سبد0

دانستنی ها

بهترین و بدترین خوراکی‌هایی که در فصل پاییز می‌توانید بخورید

بهترین و بدترین خوراکی‌هایی که در فصل پاییز می‌توانید بخورید

لایکloading...

دیتا تاریخ:

چشم نمایش: loading...

بهترین و بدترین خوراکی‌هایی که در فصل پاییز می‌توانید بخورید

بهترین و بدترین خوراکی‌هایی که در فصل پاییز می‌توانید بخورید؟؟

به ماه آخر پاییز رسیده‌ایم و دیگر خبری از میوه‌های رنگارنگ و شیرین تابستانی نیست اما سبزیجات و میوه‌های پاییزی خوشمزه‌ای به بازار آمده که نه تنها نماد این فصل هستند، بلکه بدن را هم برای مقاومت در برابر سرمای پاییزی و سوزهای سرد آماده می‌کند. همچنین این میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به‌راحتی به لاغر شدن هم کمک کنند. سیب‌زمینی و کدو تنبل از پرطرفدارترین صیفی‌جات پاییزی است و با آن‌ها غذاهای مختلفی پخته می‌شود. 

بهترین‌ها: 

این سبزیجات و میوه‌ها در فصل پاییز کشت می‌شوند و تازه تازه به بازار می‌رسند. پس می‌توانید مطمئن باشید که محصولاتی تازه و سرشار از ویتامین مصرف می‌کنید. تمام محصولات تازه‌ی پاییزی برای سلامت و لاغر شدن مفید هستند اما این ۷ میوه و سبزی می‌توانند بهترین انتخاب‌های پاییزی باشند.

۱. نارنجی‌های خوش‌طعم

این اصطلاح برای دسته‌ای از محصولات خوشمزه مثل بلوط، کدو حلوایی، کدو تنبل سبز (کابوچا) و کدو تنبل نارنجی به کار می‌رود. الکساندرا میلر، متخصص تغذیه در Medifast، می‌گوید: «این دسته از سبزیجات حاوی ویتامین‌های A و C و همچنین اسیدهای چرب امگا۳ هستند که خاصیت ضدالتهابی دارند.» 

کدو تنبل سرشار از پتاسیم است و می‌تواند بیشتر از ۲۰% فیبر روزانه‌ی بدن را تأمین کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین B بوده و به افزایش سوخت‌وساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌هایی که در ناحیه‌ی شکم به چربی تبدیل شده‌اند کمک می‌کند.

۲. قارچ‌ها 

همه‌ی قارچ‌ها حاوی ویتامین‌های B و D هستند و از آن‌ها می‌توانید در همه‌ی خوراکی‌ها، از سالاد گرفته تا همبرگر، استفاده کنید. بافت قارچ شبیه به گوشت است و در کنار تمام خوراکی‌ها به‌عنوان یک مکمل خوش‌طعم قابل استفاده است. جنیفر گلوکنر، نویسنده‌ی کتاب‌های بشقاب هوشمندانه، می‌گوید: «قارچ‌ها به دلیل وجود سلنیوم باعث بهبود متابولیسم می‌شوند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن‌ها آسیب‌های سلولی را ترمیم کرده و به عملکرد تیروئید کمک می‌کند.»

۳. گل‌کلم 

گل‌کلم مثل کدوها جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات‌ها و نشاسته است. شما می‌توانید گل‌کلم رنده شده را بپزید و به جای برنج مصرف کنید. پوره‌ی گل‌کلم هم جایگزین مناسبی برای پوره‌ی سیب‌زمینی است. تکه‌های کوچک و جوان گل‌کلم را می‌توانید همراه با نودل یا ماکارونی بپزید و از طعم آن لذت ببرید.«سبزیجات چلیپایی مثل گل‌کلم سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند باعث کاهش خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها مثل سرطان پروستات شوند.» این سبزیجات میزان بالایی از فیبر دارند و احساس سیری پایدار ایجاد می‌کنند. در نتیجه باعث مصرف کمتر کالری و لاغری می‌شوند

۴. سیب 

فصل پاییز فصل سیب‌های خوش‌عطر و رنگارنگ است. گلوکنر می‌گوید: «سیب علاوه بر فیبر زیادی که دارد حاوی ویتامین C و یک آنتی‌اکسیدان مهم برای محافظت از لثه و بهبود زخم با افزایش تولید کلاژن است.» سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغر شدن و کاهش چربی است.

مواد مغذی بسیار زیادی در پوست سیب وجود دارد پس باید سیب‌ها را به‌خوبی بشویید و آن را با پوست مصرف کنید. مصرف سیب ارگانیک، به دلیل عدم استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها، بهترین انتخاب است اما اگر به سیب ارگانیک دسترسی ندارید نباید مصرف آن را متوقف کنید.

۵. تربچه

تربچه حاوی مواد مغذی زیادی مثل ویتامین K، کلسیم و پتاسیم است. بهترین تربچه‌ها در بهار و پاییز رشد می‌کنند و از آن‌ها می‌توان در تهیه‌ی انواع غذاهای پاییزی استفاده کرد.

۶. کلم‌پیچ 

کلم‌پیچ با برگ‌های سبزی که دارید منبعی خوب از ویتامین A و C بوده و سرشار از کلسیم و پتاسیم است. بهترین کلم‌پیچ‌ها در پاییز و زمستان پرورش پیدا می‌کنند پس الان در بهترین فصل برای مصرف این سبزی خوش‌طعم هستیم. برگ‌های سفت و ضخیم کلم‌پیچ رابدترین‌ها می‌توانید همراه با سیر تفت داده و در سوپ بریزید. همچنین می‌توانید با برگ‌های نازک‌تر همراه با سبزیجات دیگر سالادی خوش‌طعم درست کنید.

۷. گلابی 

گلابی آن‌قدر شیرین است که به نظر می‌رسد پر از کالری است اما جالب است بدانید که هر گلابی فقط ۱۰۰ کالری دارد! این میوه‌ی پاییزی منبع خوبی از ویتامین C است. هر گلابی حدود ۶ گرم فیبر دارد، یعنی به‌راحتی می‌تواند ۲۴% از کالری روزانه‌ی لازم شما را تأمین کند.فیبر موجود در گلابی، به دلیل وجود پکتین، آب را به خود جذب کرده و حالت ژله‌ای می‌گیرد. این خصوصیت به هضم بهتر، کاهش گرسنگی، کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری قلبی و سرطان روده کمک می‌کند.

بدترین‌ها

۴ میوه و سبزی که در این بخش معرفی شده‌اند در فصل‌های گرم کشت می‌شوند و اگر در فصل پاییز به دستتان می‌رسد مطمئن باشید که تازه نیستند. میوه‌‌ای که تازه نیست ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست داده و فقط یک بافت فیبری و بی‌طعم برایتان باقی مانده است.

۱. گوجه‌فرنگی 

خوش‌طعم‌ترین گوجه‌ها مخصوص تابستان است و در فصل‌های دیگر اصلا گوجه‌های خوش‌طعمی پیدا نمی‌شود. گوجه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و یکی از همین آنتی‌اکسیدان‌ها، یعنی لیکوپن، باعث ایجاد رنگ قرمز در آن می‌شود. جالب است بدانید که میزان لیکوپن گوجه‌فرنگی در زمان پخته شدن بیشتر می‌شود.

معمولا تصور می‌شود که ارزش غذایی سبزیجات بعد از حرارت دیدن کم می‌شود اما این موضوع درباره‌ی گوجه‌فرنگی برعکس است. با استفاده از کنسرو گوجه‌فرنگی در پاییز و زمستان می‌توانید از طعم گوجه‌های تابستانی لذت ببرید. همچنین می‌توانید در تابستان گوجه‌ها را بپزید و در فریزر بگذارید تا در پاییز و زمستان مصرف کنید.

۲. توت‌فرنگی 

توت‌فرنگی پاییزی مسیری طولانی را گذرانده تا به شما برسد. پس شما توت‌های قدیمی را می‌خرید که اثری از مواد غذایی ارزشمندی مثل ویتامین C و منگنز در آن دیده نمی‌شود. اگر دوست دارید در پاییز و زمستان از این میوه استفاده کنید باید در فصل بهار و تابستان توت‌فرنگی را تهیه کرده و به صورت خرد شده در فریزر قرار دهید.

۳. خیار 

خیارهای پاییزی بی‌طعم و اسفنجی است و اصلا طعم خوبی ندارد. پس مصرف خیار در پاییز یک انتخاب اشتباه است چون هیچ مزه و طراوتی از آن دریافت نمی‌کنید. کدوی سبز می‌تواند جایگزین مناسبی برای خیار در فصل پاییز باشد. آن را همراه با کلم، هویج و اسفناج خرد کرده و از طعم خوب سالاد لذت ببرید.

۴. هندوانه 

هندوانه‌های پاییزی طعم خوبی ندارند چون پاییز فصل پرورش هندوانه نیست. حتما همه‌ی شما خوردن هندوانه‌ی بی‌طعم در شب یلدا را تجربه کرده‌اید. این هندوانه‌ها از منطقه‌ای دور به بازار رسیده‌ و تازه نیستند. همچنین اغلب هندوانه‌های پاییزی رنگ پریده و بدون طراوت هستند.

مرور کلی 

مصرف میوه‌ها و سبزیجات در فصل خودشان بهترین انتخاب تغذیه‌ای برای تقویت بدن و حتی لاغر شدن است. حالا که در ماه آخر پاییز هستیم و دیگر خبری از میوه‌های تابستانی نیست باید بدانیم که کدام میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند بدن را تقویت کرده و به لاغر شدن کمک کند. در این مطلب ۷ محصول مناسب برای مصرف در پاییز و ۴ سبزی و میوه‌ای هم که نباید در پاییز مصرف کرد را معرفی کرده‌ایم

بخش های مرتبط

...load.....


#خوراکی

# خوراکی پاییزی

# پاییز رنگی

# کدو پاییزی

# گل کلم پاییز

# سیب پاییز

# گلابی پاییز

linkedin facebook instagram pinterest reddit twitter

گیلانیکا

هدف ما در گیلانیکا ایجاد یک بازار سراسری است که هر کسی بتواند آزادانه محصولات و خدمات مرتبط با حوزه کشاورزی را صرف نظر از مرزهای جغرافیایی، معرفی و معامله کند. ایجاد بستری آسان، در دسترس و قابل اعتماد برای همکاری فعالین زنجیره تامین محصولات کشاورزی
logo-samandehi

راه های ارتباطی

شماره تماس: 09115033667
شماره تماس: 09222119453
Email: info@gilaneka.ir
آدرس : رودسر-خیابان شهدا-پشت بازار محلی برنج فروشان
سایت فروش محصولات شمال گیلانی کا




کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت گیلانیکا می باشد